FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum ~Call of Duty #4# `eVer`~ Strona Główna
->
~Tricks
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Vileda Tournament I
----------------
Informacje Na Temat Turnieju
Zapisy
Rozgrywki
~Witamy na forum Call of Duty ver. 1.1<~
----------------
~Welcome
~Clans
~Tricks
~Jumps
~Current
~Off Topic<~
----------------
~Contact
~Help
~Visits
~CBox
~Banners
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
RedBull
Wysłany: Wto 13:08, 21 Lis 2006
Temat postu:
thx napewno sie cos przyda ;] pozdro na was od klanu F$ xD
LogaN
Wysłany: Śro 10:01, 01 Lis 2006
Temat postu: Przydatne komendy --- Useful commands
Animowany Nick
W trakcie gry w trybie MP wiele razy widziałem jak niektórym graczom na tablicy wyników pojawiał się animowany nick. Ponieważ nie wszyscy są "wtajemniczeni" w tę dość prostą sztukę pokażę Wam w tym poradniku co należy zrobić aby uzyskać wymarzony efekt.
Załóżmy, że nasz nick to Ala i chcemy żeby po naciśnięciu klawisza B nick animował się na Ala ma kota.
Wykorzystamy do tego polecenie bind (więcej na temat tej komendy znajdziesz tu).
Otwieramy sobie Notatnik i wpisujemy tam takie oto dane:
set name Ala
wait 50
set name Ala ma
wait 50
set name Ala ma kota
wait 50
Zapisujemy ów plik jako np. ksywa.cfg do katalogu Main, który znajduje się w głównym katalogu gry. Uruchamiamy teraz tryb MP. Naciskamy w nim klawisz ~ (tyldę) i wpisujemy taką oto komendę:
/bind B exec ksywa.cfg
i naciskamy klawisz ENTER. Od teraz po naciśnięciu klawisza B nasz nick będzie animowany.
UWAGA! Nick animujemy dopiero wtedy kiedy jest tablica wyników. Jeśli zrobisz to prędzej możesz spowodować lagi na serwerze i możliwe, że skończy się to dla Ciebe BANEM!
Ilość fps?!
Ilość Fps-ów zależy od twojego sprzętu ;]
Zakładam że odblokowałeś już Fps-y i masz tylko 90;]
Wyłącz sync every frame jesli tego nie zrobiłeś (synchronizacja każdej klatki) w opcjach gry. Teraz kiedy jesteś w grze wciśnij znaczek tyldy ~ aby włączyć okienko konsoli, nastepnie wpisz /com_maxfps 125 aby ustawić fps na 125. Żeby sprawdzić wartość fps w grze wpisz /cg_drawfps 1 jeśli chcesz szczegółowe detale wpisz /cg_drawfps 2 i ostatecznie /cg_drawfps 0 by wrócić do pierwotnego widoku.
Jeśli Twoje fpsy nie wskazują na 125 to co powinieneś zrobic:
- Upgrade swojego komputera.
- Update swoich sterowników do karty graficznej.
- zmniejszyc rozdzielczosc gry oraz wylaczyc w opcjach dynamiczne oswietlenie, krew itp. napewno zwiększy to wartość fps.
- ustawić rozdzielczość ekranu monitora na taką z jaką grasz w COD
- Użyj polecenia" /com_hunkmegs 256 " wpisując wartość RAM (jeśli masz 512 wpisujesz 256 itd. poprawi szybkość gry co za tym idzie fps.
- Jeśli powyższe podpowiedzi nie zadziałają to najwyższy czas na zmiane podzespołów komputera:P
Text pochodzi ze strony
www.codjumper.pl
dokładniej chyba nie można tego wytłumaczyć
_________________
Tyldą(~)
Często spotykam się z osobami, które pytają jak zrobić 'ten taki ptaszek' ;] u góry. No więc nie da się go zrobić w samej grze, gdyż naciśnięcie tyldy powoduje jedynie otwieranie i zamykanie konsoli. Można natomiast wstawić ją do niku lub rozmów przez bindy. Jednak te bindy muszązostać wcześniej zrobione np. w notatniku. Z notatnika należy skopiować bind (CTRL+C) a następnie w grze otworzyć konsolę (~) i dać (CTRL+V -wkleić) a potem ENTER.
Informowanie Gracza Bedac Martwym
Działa zawsze w trybach DM, TDM i preważnie w SD i innych.
Gdy zdarzy się, że zginiemy a na planszy pozostanie niewielu zawodników nie mogących znaleźć ostatniego zawodnika drużyna przeciwnej (tryby SD i RE), który campuje w jakichś niewidocznych miejscach, nie próbujmy pisać nic normalnie - i tak nikt poza osobami, które nie żyją, nie będzie nas słyszeć.
"Żyjących" można poinformować za pomocą bindu set name np. wpisujemy:
/bind x set name There is a camper
/bind y set name near house in allies
teraz naciskamy przyciski x i y a komunikat wyświetla się na pasku nad mapą. UWAGA: jeśli mamy nie zbindowany swój nick to utracimy go.
Tym sposobem nie poinformujemy zawodnika jeśli serwer jest prywatny, lub jest za wolny by móc zmieniać nick w trakcie rozgrywki.
Binds
Bindy przydają się w trakcie rozgrywki gdy chcemy szybko coś zmienić w naszej grze. Bindy pozwalają wykonywać polecenia za pomocą jednego przycisku. Przykładowe bindy i ich ustawianie:
1. naciskamy ~
2. wpisujemy /bind x "say yyy" (gdzie x to wybrany przez nas klawisz odpowiedzialny za wykonanie komendy, a yyy nasz tekst).
3. naciskamy ENTER
gdy zajdzie taka potrzeba wciskamy przycisk odpowiedzialny za bind.
Przykład:
/bind h "say Hello"
Przykłady bindów:
/bind x set name yyy
/bind x "say yyy"
/bind x (komenda np. disconnect)
Przydatne Komendy
Zdarza się, iż wejdziemy na serwer, który jest "spaszczony", np. wyświetlają się wyniki i nie da się ani grać, ani wyjść do menu. Przydaje się w takiej sytuacji komenda:
/disconnect
Cokolwiek by się działo, ona nas rozłącza.
Gdy chodzimy po planszy w różnych rzadko odwiedzanych miejscach i nagle zablokujemy się, np. w krzakach. Znalezienie się w takiej sytuacji może znacznie utrudnić rozgrywkę nam jak i innym graczom (szczególnie gdy nie umiemy wytłumaczyć im gdzie się znajdujemy). Wpisujemy:
/kill
I już możemy cieszyć się nowym życiem ;]
komenda pozwalająca nam ponownie połączyć się z serwerem bez ryzyka że ktoś zajmie nasze miejsce to:
/reconnect
Kolorowe Litery
W CoD i niektórych innych grach można tworzyć kolorowe litery za pomocą znaczka ^ (SHIFT + 6) i liczby z zakresu 1-7 oraz 0.
Kolory:
^1 - czerwony
^2 - zielony
^3 - żółty
^4 - niebieski
^5 - błękitny
^6 - różowy
^7 - biały
^0 - czarny
Tworzenie kolorowych imion (I stopień - kolory na tablicy wyników):
np.
^1Nick , lub ^1N^2i^3c^4k
Tworzenie kolorowych imion (II stopień - zawsze kolorowe imiona):
np.
^^11Nick , lub ^^11N^^22i^^33c^^44k
Tworzenie kolorowych imion (III stopień - różne kolory w różnych miejscach):
np.
^^12Nick , lub ^^12N^^34i^^56c^^70k
Podstawowe Komendy Rcon
/rcon "hasło" say xxx - pozwala mówić tekst xxx w osobie konsoli
/rcon "hasło" status - dane na temat graczy na naszym serwerze
/rcon "hasło" dumpuser xxx - szczegółowe dane na temat gracza xxx
/rcon "hasło" serverinfo - dane na temat serwera
/rcon "hasło" clientkick xx - wyrzucenie gracza o numerze id xx
/rcon "hasło" map_restart - restart mapy
/rcon "hasło" set fraglimit xx - ustala fraglimit
/rcon "hasło" set timelimit xx - ustala timelimit
/rcon "hasło" map mp_xxx - ładuje mapę xxx
Różne Komendy Do Serwera
banClient - Założenie bana na gracza przez podanie jego numeru
banUser - Założenie bana przez podanie nicka gracza
bind ;;... - Bind komendy dla klawiszy +/-
bindlist - Lista bind
centerview - Wyśrodkowywuje (centruje) widok
clear - Czyści okno konsoli
clientinfo - Informacje o danym graczu
clientkick - Wykopanie gracza przez jego numer
condump - Zapisuje zawartość konsoli do pliku
configstrings - Lista konfiguracji połączeń (powiązań)
connect - Łączy z danym serwerem za pomocą jego adresu IP
cubemapShot [water r g b r g b] [fesnel n n] - Robi screenshota do pliku o rozszerzeniu .tga. Uwaga! Obraz musi być większy od 2 a mniejszy od 1024.
cvar_restart - Restartuje wszystkie cvary
cvardump - Lista wszystkich cvarów Call of Duty
cvarlist - Szczegółowa lista cvarów Call of Duty
demo - Odtwarza pliki demo
dir [rozszerzenie] - Lista plików w danym folderze typu [rozszerzenie]
Disconnect - Rozłącza Cię z serwerem
dumpuser - Lista informacji o danym użytkowniku
echo - Tworzy string w konsoli
exec - Uruchamia plik konfiguracyjny
fdir - Lista plików w katalogu pokazana przy użyciu filtra ie.
fs_openedList - Lista otwartych plików z rozszerzeniem .pk
fs_referencedList - Lista plików zgromadzonych w plikach .pk
fullpath - Pokazuje ścieżkę załadowanych plików .pk
gameCompleteStatus - Wysyła status gry do serwera głównego
gfxinfo - Lista informacji o grafice
Made By LogaN~(www.rpnklan.fora.pl)~
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by
JR9
for
stylerbb.net
Regulamin